2009年12月25日 星期五

[詞] Alanis Morissette - You Oughta Know

You Oughta Know
From Jagged Little Pill

I want you to know that I'm happy for you
我要你知道 我其實替你高興
I wish nothing but the best for you both
我只希望你們兩個能過最好的生活
An older version of me
一個成熟版本的我
Is she as preverted as me
她跟我一樣墮落嗎!
Would she go down on you in a theater?
她會在電影院你幫你吹蕭嗎!
Does she speak eloquently
她是否總愛狡辯
And would she have your baby
她會否為你生子
I'm sure she would make a really excellent mother
我相信她一定會是個稱職的母親

Cause the love that you gave that we made
你給的愛與我們的關係
Wasn't able to make it enough for you to be open wide, no
並不足讓你的世界更寬廣
And everytime you speak her name
而每次你把她掛在嘴邊時
Does she know how you told me you'd hold me
她是否知道你曾說 你會與我相擁
Until you died 'til you died
直到生命最後一天
But you're still alive
那現在呢!!?

And I'm here to remind you
我在這裡 提醒著你
Of the mess you left when you went away
這些你離開時所闖的禍
It's not fair to deny me of the cross i bare that you gave to me
我背負著你推卸給我的責任 卻被你全盤否定 是一點也不公平的
You, you, you oughta know
你 給我搞清楚

You seem very well, things look peaceful
你看起來很好 似乎一切都很完美
I'm not quite as well, I thought you should know
不過我卻不像你一樣 你應該要了解
Did you forget about me Mr. Duplicity
你忘了我嗎? 口是心非先生
I hate to bug you in the middle of dinner
我真的很討厭晚飯吃到一半還要跟你吵架
It was a slap on the face how quickly i was replaced
我這麼快就被取代 就像是被一巴掌打在臉上的衝擊
Are you thinking of me when you fuck her
你在上她的時候會不會想到我

Cause the joke that you laid in the bed that was me
你在床上講的糗事是在說我吧
And i'm not going to fade
而我不會那麼快就在你生命中消失
As soon as you close your eyes and you know it
你知道的
And everytime I scratch my nails down someone else's back
每次當我跟別人上床 用指甲括著對方的背時
I hope you feel it ...can you feel it?
我希望你感受到... 你感受到了嗎!!