2010年2月2日 星期二

[詞] The Pretenders - Human

Artist/Band: Pretenders
Song title: Human

I play a good game, but not good as you
I can be a little cold, but you can be so cruel
I'm not made of brick, I'm not made of stone
But I had you fooled enough
to take me on
If love was a war, it's you who has won
While I was confessing it, you held your tongue

Now the damage in down...

CHORUS:
Well there's blood in these veins
And I cry when in pain
I'm only human on the inside
And if looks can deceive
Make it hard to believe
I'm only human on the inside

I thought you'd come through,
I thought you'd come clean
You were the best thing I should never have seen
But you go to extremes, you push me too far
Then you keep going 'til you break my heart
Yeah, you break my heart

See I bleed and I bruise, oh, but what's it to you
I'm only human on the inside
And if looks could deceive,
Make it hard to believe
I'm only human on the inside


I crash and I burn, maybe some day you'll learn
I'm only human on the inside
I stumble and fall, baby, under it all
I'm only human on the inside

And the damage is done...

CHORUS

I crash and I burn, maybe some day you'll learn
I stumble and fall, baby, I do it all
I'm only human on the inside

     我的手段高明  但仍差你一截
     我可能有點無情  但你卻是這麼地殘酷
     我不是磚頭做的  也不是石頭做的
     但你已經被我愚弄夠了  還來找我較量
     如果愛情是場戰爭  那你已是贏家
     當我承認這事實時  你默默無語
     現在傷害已經造成

     喔 血液在靜脈裡奔流  而在痛楚時我會哭泣
     內在裡我只不過是個凡人
     如果外表可以欺騙  實在令人難以相信
     內在裡我只不過是個凡人
     我以為你不會令我失望  我以為你會全盤招供
     我應該從來沒見過像你這樣好的
     你做的太極端過分  逼我太甚
     然後一再持續  直到傷透了我的心  是的  你傷透了我的心

     看到我又是流血又是瘀傷  噢 但那對你來說又算什麼
     內在裡我只不過是個凡人
     如果外表可以欺騙  實在令人難以相信
     內在裡我只不過是個凡人

     我徹底失敗  或許有天你會得知
     內在裡我只不過是個凡人
     我會犯錯跌跤  寶貝 在這軀殼之下
     內在裡我只不過是個凡人
     而現在傷害已經造成
     喔 血液在靜脈裡奔流  而在痛楚時我會哭泣
     內在裡我只不過是個凡人
     如果外表可以欺騙  實在令人難以相信
     內在裡我只不過是個凡人
     我徹底失敗  或許有天你會得知
     我會犯錯跌跤  寶貝 在這軀殼之下
     內在裡我只不過是個凡人